Emotionele en sociale problematiek

Psychosociale problemen omvat bv angst, teruggetrokkenheid, depressieve gevoelen, problemen in het maken en onderhouden van het contact met anderen. Ook gedragsproblemen kunnen zich voordoen zoals agressief gedrag, liegen, onrustig gedrag en delinquent gedrag.

Emoties zijn innerlijke belevingen of gevoelens van bijvoorbeeld vreugde, angst, verdriet en boosheid dat door een bepaalde situatie wordt opgeroepen of spontaan kan optreden.

Als de (negatieve) emoties regelmatig terugkomen, je hebt er langdurig last of je hebt last van deze emoties in situaties waarin je deze emoties normaal gesproken niet zou moeten voelen, dan kun je spreken van problemen op emotioneel vlak. Ook geen emotie voelen, de ervaren emoties alleen maar kunnen voelen en uiten (zonder sturing) en dissociatie van je emoties kunnen problemen veroorzaken. Bij dissociatie zijn de emoties er wel, ze worden echter niet toegelaten omdat deze emoties veel te intens zijn (bv bij incestverleden en aanranding).

Velen zoeken de oplossing voor hun problemen in het slikken van medicatie en dit kan enige verlichting geven.

Onderschat de bijwerkingen van medicatie niet en daarnaast lost medicatie de oorzaak van de klachten niet op. In het beste geval worden symptomen onderdrukt. Verder bestaat de kans dat je afhankelijk wordt van de ingenomen medicatie.

De onderliggende oorzaak van problemen zijn onverwerkte emoties en traumatische incidenten. Ze hoeven niet eens heel heftig zijn geweest maar ze veroorzaken blokkades in het energiesysteem van je lichaam. Door blokkades in je energiesysteem blijf je last houden van bepaalde (negatieve) emoties en aandoeningen. Uiteindelijk gaan er ook lichamelijke klachten ontstaan.

Ook bij bepaalde methodes zoals gedragstherapie en cognitieve therapie worden deze blokkades vaak niet opgeheven, de oorzaak van de klachten wordt niet verholpen. Gelukkig is het met energiewerk mogelijk om deze blokkades in het energiesysteem van je lichaam aan te pakken en de problemen te verhelpen. In een sessie wordt namelijk heel veel zichtbaar.

Wilt u een afspraak maken?

Aarzel niet om contact op te nemen, of kijk eerst bij de veelgestelde vragen.